ליבנו עם החיילים והחטופים שלנו. שולחות אהבה ומחכות לחזרתם בבריאות

הקוד הסודי-קולקציית קוד מורס

לכל אחת מאיתנו יש רגעים, שבהם מסר קטן, מעצמנו לעצמנו, או מהעולם אלינו, עושה את כל ההבדל. יש כאלה שאוהבים שהמסר מהדהד החוצה, מעורר שיח ונוכח כמעט בכל רגע. יש כאלה שאוהבים לשמור את המסר לעצמם, ולהיזכר בו באותם רגעים מיוחדים. 

קולקציית קוד מורס נוצרה בהשראת הרגעים הללו. 

קוד מורס הוא שיטת תקשורת בינארית. יש לה שני מצבים בלבד - דולק וכבוי. המצב הדולק מייצר נקודות וקווים, והמצב הכבוי מייצר את הרווחים ביניהם. זה הפך את קוד המורס לאחת משיטות התקשורת והעברת המסרים הפשוטה ביותר. שולח השידור יכול להשתמש לדוגמה בצופר או פנס, והצד המקבל רק צריך להסתכל או להקשיב, וכך, בשיא הפשטות, יכול לעבור גם המסר הסבוך ביותר. 

קוד מורס הומצא ב-1848, מתוך אהבה של איש אחד לקרוב משפחה שנפטר, והמסר לא הגיע אליו בזמן והוא לא הספיק להיפרד. הוא חשב על דרך שבה יוכל להעביר מסרים בין יבשות ומרחקים, ובמהרה. הטלגרף שהמציא העביר פולסים חשמליים, שציירו על נייר קווים ונקודות, במרווחים קבועים, שתורגמו עם הגעת התשדורת לאותיות. 

הקודים עבור כל אות נקבעו על פי שכיחותן בשפה, כשהאות הנפוצה ביותר תהיה הסימון הפשוט ביותר - נקודה בודדת (באנגלית - E, בעברית - ו'). לכל שפה בעולם יש קוד מורס משלה, על פי האלפבית שלה.

באמצעות נקודות וקווים בלבד, כולנו יכולים להעביר מסר - לעצמנו, לקרובים, ולרחוקים מאיתנו. קוד המורס יכול כאמור לעבור גם בלי מילים, בין אנשים שנאלצים לתקשר בדרכים מיוחדות, ובמקרים של צורך ממשי. 

התזכורת הזו לעולם או לעצמנו, ברגעים מאתגרים או מאתגרים פחות, לפעמים עושה את כל ההבדל. כוחם של מילה קטנה, או סוד שידענו ושכחנו לרגע, הם גדולים ביותר, ועוזרים לנתב אותנו בכל יום בחיים. בקולקציה יש כמה מהמסרים המשמעותיים ביותר שלפעמים נשכחים בשגרה המאתגרת (ובתקופה זו במיוחד), וחשוב להזכיר לעצמנו באופן פרטי כשצריך, או לסביבה - שתדע גם היא. 

הרעיון הגיע אליי דרך קוד מורס שראיתי, כשהייתי בחדר בריחה עם המשפחה. תמיד התעניינתי בתקשורת, ובדרכים יוצאות דופן להעביר מסר. הדרך המיוחדת הזו לתקשר ולהעביר הודעה באופן כל כך פשוט ויעיל, סיקרנה אותי, וגרמה לי לחפש איזה עוד מסרים הייתי רוצה לשלוח לעצמי ולאנשים שאני אוהבת, כשרוצים או כשהכי צריך אותם. 

תמיד התעניינתי בחיבור בין החומר לרוח, וחשיבות המסר האישי שאני או כל אחד מאיתנו מפיצים לעצמנו ולסביבה. לכל אחד ואחת יש את הקוד הסודי שלהם, מה שמפעיל או מחזק את כולנו. קולקציית המורס מאפשרת לשאת את המסר החשוב הזה איתנו בכל רגע, לספוג אותו אלינו ברגעי הצורך, או כשבא לנו - להדהד אותו החוצה אל העולם. 

הקולקציה מורכבת משרשראות וצמידים. יש גם בציפוי זהב וגם בציפוי כסף.
אפשר למצוא את המסרים: אהבה, אושר, תודה ובריאות, מסרים שכולנו צריכים מפעם לפעם.  

לקולקציה המלאה- כנסו מפה

פוסט קודם
פוסט חדש יותר

ממש אשמח לשמוע מה דעתך

לידיעתך, הערות חייבות להיות מאושרות לפני פרסומן

סגור (esc)

נעבור את זה ביחד!

החנות הפיזית סגורה אבל אנחנו כאן!
ניתן להזמין ולאסוף מהתיבה, לקבוע איתנו ולהגיע בתאום מראש.
חנות האונליין פתוחה ולכל ההזמנות מתעדכנת בקופה הנחה של 20%.

משלוח עד הבית ב 19 ש"ח.
בואו נפיץ אופטימיות ואהבה.

אימות גיל

על ידי לחיצה על Enter אתה מאמת כי אתה מבוגר מספיק כדי לצרוך אלכוהול.

חיפוש

עגלת קניות

העגלה שלך ריקה כעת.
קנה עכשיו