ליבנו עם החיילים והחטופים שלנו. שולחות אהבה ומחכות לחזרתם בבריאות

בעין טובה

בכל רגע אנחנו מוצפים בכמויות אדירות של מידע;
מוצפים בגירויים, תמונות וצלילים,
רואים אלפי רסיסים של פרטים.
כל סיטואציה שאנחנו חווים, או מסתכלים עליה מהצד, מכילה בתוכה המון אפשרויות לנקודות מבט, ואם נדייק - אינסוף של אפשרויות.
מי שבוחר איזו נקודת מבט לאמץ ודרך איזה עיניים לראות את המציאות הם אנחנו.
כשאני אומרת "דרך איזה עיניים" אני מתכוונת לבחירה להתבונן דרך "עיניים טובות" והכוונה היא לנקודת מבט שמייצרת מציאות טובה, מרחיבת לב, מאפשרת, נעימה ואופטימית."עיניים שופטות וביקורתיות", לעומתן, מייצרות מציאות של כאב, צמצום, פחד ומועקה.
לכל אחד יש את הגישה שלו למשקפיים של עיניים טובות.
צילום: גילי דוד
את הפוסט הזה אני מקדישה למשקפיים האלו, לבחירה בהם, ולרצון להפוך אותם לברירת המחדל הראשונה שלנו. ממש לתרגל לקחת את החיים למקום שנעים יותר להיות בו
,גם לנו וגם לסביבה שלנו.
החיים הם החיים, אנחנו לא יכולים להתווכח עם המציאות, אבל אנחנו כן יכולים לשנות את הפילטר דרכו אנחנו מסתכלים עליהם ולזכור: מה שאנחנו מסתכלים עליו גדל ומה שאנחנו בוחרים להתמקד הופך להיות העיקר.
צילום: גילי דוד
אני חושבת שעין טובה זה קודם כל להסתכל על עצמנו בטוב ולאהוב את עצמנו, לראות אותנו בעיניים אוהבות, חומלות וחיוביות. לראות מה כן, במקום כל הזמן לחפש בעצמנו מה לא.
אז איך עושים את זה?
מתוך תהליך הלמידה, הניסוי והחקירה שלי, כמה רעיונות לתרגול עין טובה:
1. להתמקד בדרך ולא בתוצאה;
אנחנו כל הזמן בתהליך. מנסים, מצליחים יותר, מצליחים פחות. לומדים וממשיכים. הרבה פעמים אנחנו כל כך מרוכזים בתוצאה ואנחנו שוכחים את הדרך בין לבין, את החיים עצמם.
"עין טובה" זה לקבל את עצמי כמו שאני זה ולדעת מה אני מרגישה גם בתוך התהליך. זה להסתכל בכנות על המקום בו אני נמצאת, להודות עליו, להמשיך לשאוף למעלה ולא להלקות את עצמי על כך שעדיין לא הגעתי לשם. להמשיך הלאה מתוך מודעות לדרך, לתהליך.
לאהוב את עצמי בתוך הדרך, על שלל הפספוסים והטעויות, ואולי זה האתגר הגדול עם התמורה הגדולה דווקא ברגעים הקשים שמזכיר לנו לא לוותר על עצמנו, לאהוב את מה שיש בכאן ועכשיו ולזכור כי הכל חולף.
צילום: גילי דוד
2. פינוק יומי;
לעשות בכל יום לפחות משהו אחד שאני אוהבת, מתוך בחירה חופשית של כיף, ולא כי חייבים... משהו שיאפשר לי לבלות זמן איכות עם עצמי, למלא את המיכל שלי. עבורי זה יכול להיות שיר שאני אוהבת, לצאת להליכה, שיחת טלפון טובה, קפה עם חברה, קריאת ספר או כל דבר שנעים לי לעשות. הדברים הקטנים בסופו של דבר עושים את השינויים הגדולים. אם לא מצליח פעם ביום אז לפחות פעם בשבוע וככה גם לייצר גם משהו לחכות לו.
צילום: גילי דוד
3. תרגול בהודיה:
שלושה דברים ביום: בסוף כל יום לכתוב שלושה דברים טובים שקרו היום- הצלחות, שיחות טובות, הפסקה נעימה- כל דבר שאתם יכולים להודות עליו שקרה באותו יום. התרגיל הזה הוא פשוט מעולה כי הוא מכריח אותנו לחפש את הטוב, מאמן את המיינד שלנו לראות את מה שכן. ככל שמתרגלים את זה יותר זה נהיה קל יותר ואנחנו הופכים להיות לאנשים האלו שרואים את הטוב.
צילום: אפרת לובל
4. מילים טובות פנימה;
לשים לב למחשבות שלי שיהיו תואמות את הכוונה שלי ואת מה שאני רוצה להשיג. להקפיד לדבר אל עצמי במילים טובות, כי על ידי המחשבות הטובות אנחנו מעלים את הערך שלנו כלפי עצמנו ובאופן מיידי זה משפיע על איך שהסביבה רואה אותנו. אפשר לכתוב לעצמנו מכתבי מחמאות, הצלחות ופרגון וממש לפרט בהם דברים שהצליחו לנו, תכונות טובות, בחירות נכונות, מעשים טובים ועוד, שיאירו ויזכירו לנו רגעים בהם הרגשנו ממש טוב עם עצמנו.
5. עיניים טובות;
להקיף את עצמי באנשים שרואים אותי בעין טובה, אנשים שלידם אני מרגישה טוב עם עצמי בדיוק איך שאני. בלי פילטרים, בלי לנסות להרשים. לעשות בדיקה איפה נעים לי להיות אני ואיפה אני מרגישה שאני לא מספיק- לא מספיק טובה, לא מספיק מגניבה, לא מספיק ראויה. להתקרב לאנשים לידם אני מרגישה טוב ולהתרחק מאלו שלא.
ההבדל הגדול בין לדעת את הדברים האלה לבין להפוך אותם למציאות קיימת הוא הצעד משלב ה"יודעת" אל עבר שלב ה"מתנסה". אל תטעו. מדובר בצעד מאתגר ביותר, מכיוון שכאשר אני נשארת ברמה של יודעת את החומר אבל לא קופצת למים, כלום באמת לא משתנה.
ברגע שאנחנו מסכימים להתנסות, לקפוץ למים, המציאות מתחילה לשנות את עצמה בהתאם. אני מדברת על התמסרות, על לקחת רק דבר אחד ולעשות אותו באמת, לחקור אותו.
לראות איך הוא עובד בשבילנו ואיך הוא מגביר בנו את העיניים הטובות, בשמחה ואהבה.
כמו תמיד, הכל מתחיל מההתחלה. הקסם נמצא בפשטות, זמין לכולנו אם רק נבחר.
מתחילים בפעולות קטנות ופתאום שמים לב שעשינו שינוי גדול, שפתאום קורה בעצמו. בטבעיות גמורה.
את השורות האלה, אם תהיתם, אני כותבת עכשיו גם עבורי, כמו שאני כותבת עבורכם.
אשמח ממש שתשתפו אותי אם הפוסט הזה עורר אצלכם משהו, ואם כן, מה התעורר. התגובות שלכם מעוררות אותי בחזרה.
פוסט קודם
פוסט חדש יותר

תגובה 1

  • מקסים! מתחברת מאוד ועוברת תהליך כזה בעצמי לאחרונה. בהצלחה לנו :)

    דנה

ממש אשמח לשמוע מה דעתך

לידיעתך, הערות חייבות להיות מאושרות לפני פרסומן

סגור (esc)

נעבור את זה ביחד!

החנות הפיזית סגורה אבל אנחנו כאן!
ניתן להזמין ולאסוף מהתיבה, לקבוע איתנו ולהגיע בתאום מראש.
חנות האונליין פתוחה ולכל ההזמנות מתעדכנת בקופה הנחה של 20%.

משלוח עד הבית ב 19 ש"ח.
בואו נפיץ אופטימיות ואהבה.

אימות גיל

על ידי לחיצה על Enter אתה מאמת כי אתה מבוגר מספיק כדי לצרוך אלכוהול.

חיפוש

עגלת קניות

העגלה שלך ריקה כעת.
קנה עכשיו